There was an error in this gadget

Monday, November 16, 2009

pain

i got pain in my heart..
sob..sob..away
try to be cool and calm

tomorrow BIO paper2
i got butterflies in my stomach

BUT hoping that
i can answer the question
INSYAALLAH
with the ALLAH'S HELP
amin


dan esok hari terakhir jumpa rakan2 AUSIE
maafkan aku andai pernah terkasar bahasa
setiap pertemuan pasti ada perpisahan


ku utuskn seuntai lagu utkmu teman

pertemuan kita di suatu hari
menitikkan ukhwah yg sejati
bersyukurku ke hadrat ilahi
di atas jalinan yg suci
namun kini perpisahan yg terjadi
dugaan yg menimpa diri ini
bersabarlh di atas suratan
ku tetap pergi jua
kan kuutus kn salam
ingatanku dalam doa
kudusku sepanjang waktu
YA ALLAH
bantulah hambamu...

ok

hehe
xingat dh lirik
apapun
sahabat semoga dirimu terus maju
dan BEJAYA SELALU
BITAUFIQ WANNAJAH

AMIN
ILALLIQA'
SYUKRAN

P/S: nk jawab baik2 esok..pastu xnk sdey2 dh..huhu
maybe dia bkn untukku
huhu
go..go..afina
yeye..nk balik rumah

Saturday, November 14, 2009

KEPADA

OK..post kali ini
aku copy paste drp blog org lain
hehe..jahatkn...xpelah sekali sekala

tp aku tertarik dgn kata2 yg agak melankolik ini
huhu
just take the positive side..huhu


Kepada yg masih SINGLE…

Cinta ibarat kupu2. Makin kau kejar, makin ia menghindar. Tp, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga. Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tp cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pd seseorang yg layak menerima.

Kepada yg ragu2 dgn PERNIKAHAN.. .
Cinta bknnya mencari seseorang yg “SEMPURNA”, tetapi menemukan seseorang yg mampu menjadikan dirimu sempurna.

Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL…
Jgn katakan “AKU CINTA PADAMU!” bila kau tdk benar2 peduli. Jgn bicarakan soal perasaan bila itu tdk benar2 ada. Jgn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main2 dgnnya. Jgn menatap ke dlm mata seseorang bila apa yg kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tdk berniat langsung “UNTUK MENERIMANYA” saat ia terjatuh.

Kepada yg PATAH HATI…
Sakit… patah hati… bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu, tetapi adalah apa yg boleh diambil sbg pengajaran dan hikmahnya.

Kepada yg BELUM PERNAH JATUH CINTA…
Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jgn sampai terjerumus. Biar selamba tp stabil. Berkongsilah tetapi jgn tak adil. Cubalah utk memahami tetapi bkn bermakna tdk boleh meminta apa2. Bersedialah utk terluka dan menderita, tetapi jgn simpan semua rasa sakit jika itu yg benar2 dialami.

Kepada yg ingin MENGUASAI…
Hatimu patah melihat org yg kau cintai berbahagia dgn org lain, tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa org yg kau cintai ternyata tdk bahagia dgn mu.

Kepada yg takut MENGAKUI…
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dgn seseorang. Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dgn mu. Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila org yg kau cintai, langsung tdk mengetahui perasaanmu terhadapnya.

Kepada yg masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YG TLH PERGI…
Hal menyedihkan dlm hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau tlh mensia-siakan masa bertahun-tahun utk seseorang yg tdk layak. Kalau sekarang dia sudah tdk layak, 10 thn dr sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan.

Thursday, November 12, 2009

aku makin confuse

ok...
rite now tgh study bio...for paper 2
tp masalah timbul apabila terbaca apa2 topik
then teringat kat BIO paper 1
adoi...mulalh dok pening
dok fikir betul k aku jwb ari tu ek??
haha
mulalh kalut..adoi
fikir sorng..

serius lh BIO aritu mmg confuse

TP
bila ingat balik
kata2 kawan aku..
satu ni j aku pegang

ALLAH BUKAN MELIHAT SEJAUH MANA USAHA KITA
TAPI ALLAH MELIHAT SEJAUH MANA KEBERGANTUNGAN KITA PADANYA

insyaallah
aku akn cuba


p/s: semoga aku dpt menjawab paper 2 bio dgn tenang..dan dipermudahkan urusan
INSYAALLAH..AMIN

" then when you have take decision, put your trust in ALLAH, for ALLAH loves those who put their trust (in him)" 3:159

Tuesday, November 10, 2009

kerana emosi

terbaca i luv islam.com
erm pasal seorng gadis
kerana emosi akal tidak berfungsi

common thing for a girl
ditinggalkn pakwe..
punyalh perempuan tu sdey
telan penadol berbiji2
ni kisah perempuan tu..
huhu copy paste from i luv islam.com

Saya bercinta dengan seorang pemuda dalam satu kisah yang panjang…” gadis itu memulakan cerita

“Kami menemui keserasian sejak dari umur kanak-kanak. Kami bersekolah tadika sama, sekolah rendah dan sehinggalah peringkat menengah.” Ceritanya lancar sekali seperti menjeling zaman lampaunya yang indah semerbak.


“Saya tahu dia tercipta untuk saya…Saya pula tercipta untuknya.” Begitu puitis ceritanya seperti lagu-lagu cinta.


“Saya pasrahkan diri untuknya. Saya hanya ada dia bagi masa depan saya. Dia juga begitu, kami bersama meniti hari buat memadu ikatan berkekalan. Gerbang perkahwinan.” Ujarnya tersusun dalam irama sedikit yakin.

“Namun….apabila selesai SPM, keputusan peperiksaan saya teruk tetapi dia berjaya melanjutkan pelajaran ke university.”

“Di sinilah bermula segala-galanya berubah. Hari demi hari mendatang dia telah jadi orang lain, saya seakan-akan tidak mengenalinya sama sekali.” Dia seperti akan menangis bagi mengakhiri bicaranya.

“Memang pada permulaan berjauhan, setiap saat kami berhubungan melalui telefon. Kerinduan bagai badai yang mengaramkan kami dalam samudera rindu.”

Sekali lagi dia berpuisi menghirup nafas yang dalam bersama memori terindahnya.

“Tidak lama kemudian saya merasakan ada sesuatu kelainan apabila dia mula menyepi. Begitu sukar untuk menghubunginya, saya tidak tahu apa nombor telefon barunya.”

Wajahnya bertukar merah, air mata mula mengalir dari kelopak matanya.

“Akhirnya saya dapat tahu dia telah punya orang lain dalam hidupnya sedangkan saya di sini terpanggang menanggung derita keseorangan.”Esakannya kian kuat.

“Pada suatu hari dia datang berjumpa saya dan secara rasmi memberitahu bahawa kami bukan pasangan yang sesuai. Perhubungan yang kami bina bertahun-tahun seperti tiada apa-apa makna dan diputuskan begitu saja.”

Kekecewaan jelas terpancar pada utas-utas bicaranya.

“Selepas pertemuan itu saya menghabiskan masa menyendiri, berfikir tentang diri sendiri mengingat memori indah serta sembilu yang disayat-sayat kepada hati saya yang begitu menyakitkan. Saya tidak menemui selain daripada kesakitan yang sangat dalam, hidup saya telah musnah, saya tidak punya masa depan lagi. Saya tidak perlu hidup lagi.”


ok...pendapatku lh

mengapa perkara ini sering terjadi???

first mestilh kerana kurangnya didikan agama

kedua msti sbb syaitan kuat menghasut..syaitan mmg kreatif menyesatkn manusia

kurangnya pergantungan pd ALLAH

kurangnya motivasi diri

SO AKU NK AMIK PENGAJARAN LH DARI KISAH INI

jgn kerana seorng lelaki
hidup kita tergadai
jgn terlampau berharap krn at the end of the day..kita mgkin kecewa
hargailh apa yg kita ada
mngkin ada insan lain lg yg menyayangi kita..parents, family,..friends
semoga kita semua cekal dan tabah menghadapi dugaan
dan nauzubillah moga dijauhi perkara buruk sebegitu

p/s: ALHAMDULILLAH aku masih lg bernyawa walaupun pernah kecewa spt perempuan di atas..rite now..nk depend dgn diri sendiri.. i m happy with my life without a special guy besides me..huhu..take it positively...i m independent..yeah...kekecewaan tidak mengajar kita untuk jatuh sebaliknya utk mengajar kita agar tabah dan belajar untuk bangkit dari sebuah kekecewaan

appreciate what u have..done
smile..huhu





yeah

ok..
i m done with BIO paper 1
but the war is not over yet
bio paper2..is waiting

bio paper 1
tired lh
so confusing the answers
hoping that the threshold mark is low..huhu
just pray for it

INSYAALLAH
kalau ada rezeki x kan kemana
hehe
xkn lari gunung dikejar..huhu

smile...always

Monday, November 9, 2009

why????

serius..
i didnt understand u
why u did this to me?
kadang2 baik..kadang2 wat endah xendah j
fine...
i will ignore u too..huhu
adakah aku yg bersalah??
i m sorry..
jika aku tersilap..
tanpa disedari.....
aku akn hanya berdiam diri dgn kamu..



all the best 4 your future

Saturday, November 7, 2009

hadis


Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam suatu kaum, nescaya Aku juga akan mengingatinya dalam suatu kaum yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya dalam keadaan berlari-lari anak'
(Hadis Qudsi)

Friday, November 6, 2009

rama-ramaku


wahai rama2 ku???
di manakah kamu???
aku tidak akan mengejarmu..
seandainya kau milikku..
kau akan terbang dan hinggap padaku suatu hari nanti..

so....
wat rileks j...hehehe
x kiralh dirimu dekat k jauh k..
kalau dah ditakdirkan kau rama2 ku..
x kan k mana jgk???
hehe
SO..i m letting u go..bye2

p/s :peace....waiting for biology exam..
penantian itu mmg menyakitkan..
MR BIOLOGY


Wednesday, November 4, 2009

kita putus ek..maaf

hari ini genaplh hubungan aku dgn kau hampir satu 1 TAHUN SETENGAH
b4 dis i hate u..but lastly when i m always with u
i know u better, u have your own uniqueness

perasaan ku bercambur bau..gembira, sedih, lapang
aku harap aku xkn berjumpa dgn dirimu lg..
i wish today is the last day we meet

SELAMAT TINGGAL STATISTICKU SAYANG
setakat ini sahajalh jodoh kita
maaf aku x mampu meneruskannya lg

hari ini aku buat yg semampu aku
selebihnya DIA yg tentukan

SEMOGA DPT A STATISTIC

oh statistic..aku berharap hadiah perpisahan kita akn kau beri pd 10 januari 2010
berupa sebuah A..
INSYAALLAH

ok...
sekarang kena couple dgn org lainlh
MR BIO lh pulak
esok BIO paper 3

chaiyok..
all the best

Monday, November 2, 2009

i m wondering

huhu
rite now i m wondering,
how i am going to answer my paper 3 BIO

how to draw the plan diagram..
huhu.. i know just draw the tissue rite?? without any single cell

but my biggest fear is..
nmpak k aku bende alas apa kt microscope tu

YA ALLAH... permudahkn urusan hambamu ini..
harap2 nmpak

i hope i can adjust the microscope untill the cell can be seen clearly

i wish the experiment will not as tough as b4
hoping that all of it smooth..no more confusing

chaiyok

misi skrg..
teruskn membelek past year
chaiyok

INSYAALLAH
kalau ada rezeki adalh

OK bio.. i will fight u dis 5nov
i m the second session kot
ALL THE BEST


NK A jgk..nk A jgk....nk A jgk...nk A jgk
org kata kalau asyik sebut...menjadi..hehe
kata2 tu kan ibarat doa...huhu

About Me

nothing nothing nothing extraordinary..hehe..just a simple person..i m trying my best to be myself..alhamdulillah~ currently doing medicine in czech republik~