There was an error in this gadget

Thursday, October 29, 2009

To a person that i care

my dear fren,
I REALLY LOVE U

jgn tanya fina marah k??
just ask tourself..it is right??

i know u have your own problem,
take your time my dear.

I NEVER REGRET TO HAVE U AS A FRIEND..

everyone has their own flaw
as a fren we have to accept it..
nobody is perfect

read LA TAHZAN book that i lend it to u..
my dear...one day i will give it as a present

my love,
u ar a part of my life..
i really appreciate u,
i threat u like my own sister
i love listening to your story.
when i sad,
u ar the one who calm me
u ar the one who ask me to be strong
thankz 4 everything

my dear,
aku tidak mengatakn tindakan mu salah,
cuma aku tidak bersetuju dgn apa yg berlaku
maafkan aku seandainya dirimu dlm dilema antara sebuah persahabatan dgn sebuah perhubungan

i have no right to stop u,
but i did it bcoz i love u as a fren..

" friends divide our sorrow, multiple our joy"

wishing u that

u will be a better muslimah
kita sama2 berubah ke arah kebaikan ek..
Anggaplah semua ujian itu dari ALLAH
ALLAH meletakkan kesedihan pada kita sebab ALLAH nk uji kita
ALLAH uji kita tandanya DIA sayang kat kita

U CAN DO IT MY DEAR

p/S: one day i want to give LA TAHZAN book to a guy that I LOVE
i am still searching or dia sudah ada tp aku x sedar...
I wish him...to be a better guy




Wednesday, October 28, 2009

kesusahan

Kesusahan itu hanyalah secebis dugaan, dan beruntunglah mereka yang mendapat dugaan dari Allah. Firman Allah,

“Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (cubaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cubaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat

Tuesday, October 27, 2009

right....

CINTAILAH orang yang engkau cintai sekadarnya saja,
siapa tahu suatu hari nanti ia menjadi orang yang engkau benci pula
BENCILAH orang yang engkau benci sekadarnya saja,
siapa tahu suatu hari nanti ia menjadi orang yang engkau cintai pula
-saidina Ali Abi Talib-

Tuesday, October 20, 2009

Statistic oh statistic

oh..Statistic..aku akn mencuba utk membuat yg terbaik
td aku buat past year 2005 winter..aku rasa lh dh byk kali aku buat question pasal MARIO tu
mari nk salin cket questuion ni..(adoi tgh geram ni) biar ingat cket soalan ni
ni psl probability

in a competition people pay ..rm 1 to throw a ball at a target. if they hit the target on the first throw they receive rm 5..bla bla..bla..(lenguh lh pulak nk salin + sakit hati)

aku sedikit confuse lh pasal soalan ni..
pemahaman manusia kn berbeza..punyalh ayat berbelit
sampai xde mood nk buat statistic
jd aku rasalh baik aku sambung statistic esok harinya...

i wish exam nnti aku dpt menjawabnya dgn sebaiknya
NO MORE CONFUSION

stat dri dulu lg asyik stat j confuse
asyik confuse j stat

JD BELAJAR STATISTIC NI MENGAJAR KESABARAN MANUSIA AGAKNYALH

tp x pelah...yg susah utk dikejar Itulh
kita kna kejar
barulh kita menghargainya apabila kita dpt nnti

STAT..wait for me ok
I WILL FIGHT U..
klu dulu past year stat aku byk gelonggong
malas nk buat

TP X kn nak repeat same mistake kn
MANUSIA YG PALING TERUK IALAH MEREKA YG TIDAK MENGAMBIL IKTIBAR DRP PENGALAMAN YG LEPAS
so, aku xnk tergolong dlm golongan tu


hoping that...i will answer all the questions smoothly
INSYAALLAH 4 nov ni

STATISTIC....I LOVE U..(hehe..kasi semangat cket)
arini hutang satu past year 2005 winter ek..no 6 and 7...sambung esok ok


ALL THE BEST
STATISTIC

Monday, October 19, 2009

A motivated person

i like reading motivation book it makes me appreciate my life more one day, i came across this show...OPRAH WINFREY SHOW oprah and Dr. OZ talked about a guy named RANDY PAUSCH why this guy captured and held my attension??? bcoz his good looking??? nope...it is all bcoz his motivasion this guy
Randolph Frederick "Randy" Pausch[3] (October 23, 1960 – July 25, 2008) was an American professor of computer science and human-computer interaction and design at Carnegie Mellon University (CMU) in Pittsburgh, Pennsylvania. Pausch learned that he had a terminal case of pancreatic cancer in September 2006. He gave an upbeat lecture entitled "The Last Lecture: Really Achieving Your Childhood Dreams" on September 18, 2007 at Carnegie Mellon, which became a popular YouTube video and led to other media appearances. He then co-authored a book called The Last Lecture on the same theme, which became a New York Times best-seller. Pausch died of complications from pancreatic cancer on July 25, 2008.
apa yg menariknya even he knows the fact he is going to die he still trying his best for his children -LIVE LIFE THE FULLEST-
erm seandainyalh kita berada di tempat beliau adakah kita mampu lg tersenyum gembira
sedangkn hakikatnya ajal sdng menunggu kita..

BG KITA SEBAGAI MUSLIM , KITA SEHARUSNYA MEMPERBANYAKKAN AMAL DAN IBADAH..SESUNGGUHNYA AJAL ITU ADALAH PASTI SETIAP YANG HIDUP PASTI AKAN MATI
tp at least dia seorng yg determination..
x putus asa..
i listened to his lecture kt you tube
THE LAST LECTURE
his lecture has inspired a lot of people around the world

Antara kata2nya yg aku suka

DON'T TELL THE PEOPLE HOW TO LIFE BUT TELL THEM THE STORIES -randy pausch-

Saturday, October 17, 2009

Hatred

why sometimes we tend to hate someone???
i dont know for me its just come naturally or maybe because of that person habit
i used to hate someone
but sometimes i feel guilty having that feeling

what can i do i didnt ask it...
but sometimes its happen....

Than I ask a fren,
SHE IS such a nice person, she told me
when we start to hate someone
try to remember his or her kindness
INSYAALLAH U WILL NOT HATE THAT PERSON i m trying,
but sometimes it was so hard
if i dont like someone, i just remain silent with that particular person
i m sorry, i dont mean to hate u
but sometimes your behaviour irritates me

i WISH that i do not have this feeling

DEAR GOD please make me forget all the past
and please let me have some love to that person i love all of my fren
i really appreciate them
but once i got hurt, i really........
hate u.. but i will try to forgive u..

hidup ini x akn indah seandainya perasaan benci itu pernah bermukim di hati seorang manusia jauhilah sifat membenci kerana islam itu sendiri mengajak umatnya berkasih sayang sesama umat.. oleh itu, saya berpesan kepada diri saya sendiri semoga perasaan benci itu akan cepat terhapus dari diri saya...INSYAALLAH

p/s: sori to all my fren... 0-0 ek...
try to respect others and people will respect u

Wednesday, October 14, 2009

blog abg yem

salam.
hajat di hati nk buat PURE MATH
tp tiba2 rasa tergerak hati nk buka blog abg YEM

satu post yg benar2 menyayat hati aku

A LETTER FROM SON
tatkala membaca surat itu
air mataku menitis kesedihan
luahan hati seorng anak yg rindukan ibunya
the saddest part is
pasal buat kuih, satu ingredient yg sgt penting, hilang buat selama2 lamanya dan x mungkin ada penggantinya
iaitu air tangan seorng ibu

buat abg yem, semoga dirimu tabah menempuh dugaan ilahi
memetik sebuah hadith yg berbunyi
,
siapa saja orang di dunia ini yang kekasihnya Aku cabut nyawanya kemudian dengan cubaan yang Aku timpakan ini dia (bersabar dan) mengharap pahalaKu, nescaya akan Aku ganti dengan Syurga- AL HADITH

buat abg YEM semoga dirimu sentiasa tabah menghadapi dugaan dan mendapat kebahagiaan di dunia dan akhirat


p/s: aku berharap aku akn lebih menghargai ibuku lg selagi dia masih disisiku


Monday, October 12, 2009

i m going to repeat AS

end of this week.. i m going to repeat my AS. guess wat is my first subject..huhu.. it is pure math..after long revision..finally, i fall in love with dat subject..yeah.. i hope it will be going smooth .i'm not going to repeat the SAME MISTAKE..
INSYAALLAH
but there is something bother me.. i got flu for almost one week.. starting from grand dinner. I also got headache..and it totally pain.. sometimes i cried.
dear GOD I Hope i will recover as soon as possible.

but it is ok chaiyok AFINA.
.Sakit itu penghapus dosa..INSYAALLAH
Tabahkan dirimu..insyaallah akn mendapat ganjaran setimpalnya
doakn kejayaanku INSYAALLAH

and for statistic I'M trying my best to fall in love with it i hope soon.. i can feel it..hehe BIOLOGY...i will try my best. Dear GOD please help me



About Me

nothing nothing nothing extraordinary..hehe..just a simple person..i m trying my best to be myself..alhamdulillah~ currently doing medicine in czech republik~