Thursday, December 17, 2009

dugaanMU YA ALLAH

dengan nama ALLAH yg MAHA PEMURAH lg MAHA MENGASIHANI
aku membuka kalam

setelah berhari-hari melalui dugaan mendatang
aku akui hatiku sedikit rapuh
YA ALLAH
aku takut aku tidak mampu menghadapi dugaanMU ALLAH

sungguh berat dugaanmu kali ini
berat mata memandang berat lagi bahu memikul

peristiwa yg berlaku terhadap keluarga aku..
adakah masih ada jalan bahagia???

mmg telah termaktub dalam kitabmu yg berbunyi
MAKA SESUNGGUHNYA SETIAP KESULITAN ITU ADA KEMUDAHAN
al -insyirah ayat6

tp apa yg aku gusarkan bilakah akan menjelmanya kemudahan, kegembiraan, kebahagian itu

YA ALLAH, AKU TAKUT AKU TAK MAMPU YG ALLAH
bimbang seandainya diri aku tidak mampu bertahan YA ALLAH
bimbang seandainya aku berputus harap dariMU ya ALLAH
nauzubillah

aku insan yg lemah
tp aku akui ini adalah TARBIAH darimu YA ALLAH
tanda dirimu menyayangi...
aku dan keluargaku
hanya insan yg terpilih sahaja yg diberi dugaan seberat ini

INSYAALLAH
dengan izinMU ya ALLAH

DULU,
hartaku paling berharga adalah sebuah keluarga,
aku kehilangan Fathhi
, tp aku bersyukur sekurang-kurangnya aku masih ada keluarga bahagia
tp sekarang apa yg aku ada tidaklah sesempurna dulu
MASIH ADAKAH SINAR HARAPAN YA ALLAH..
apa yg aku harapkan kegembiraan kebahagian itu akan muncul
YA ALLAH MAAFKAN HAMBAMU INI YA ALLAH
AKU HAMBA YG KHILAF

kepadaMU aku mengadu
tp kadang2 aku memerlukan seseorang utk aku luahkan apa yg terpendam

hati kecilku teringat kata2 yg aku terbaca
kamu mengatakan kamu percaya adanya ALLAH
tp mengapa manusia jg yg kamu cari untuk mengadu seandainya kamu bermasaalah

ya ALLAH aku tahu dugaan ini diberi kepadaku kerana aku mampu menghadapinya
sepertimana firmanMU dalam surah AL BAQARAH yang berbunyi

ALLAH TIDAK MEMBEBANI SESEORANG MELAINKAN SESUAI DENGAN KESANGGUPANNYA

No comments:

About Me

nothing nothing nothing extraordinary..hehe..just a simple person..i m trying my best to be myself..alhamdulillah~ currently doing medicine in czech republik~