Thursday, March 31, 2011

duhai hati , duhai jiwa didiklh dirimu~

alhamdulillah sudah selesai slide test~
sesungguhnya ALLAH maha mengetahui~
sebenarnya jiwa hambaku yg terlalu lemah , alpa, x dididik sepenuhnya lg utk bersyukur~
YA ALLAH jdkanlh aku hamba yg bersyukur~

summer term ni mngkin rezeki tidak menyebelahi aku~ tp berbaik sangkalh ye afina~ ALLAH sedng merancang yg terbaik utk kamu

jom kita hayati hadis ini


Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam suatu kaum, nescaya Aku juga akan mengingatinya dalam suatu kaum yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya dalam keadaan berlari-lari anak' (Hadis Qudsi)


sweet sgt ALLAH kn..

so fina boleh x awk fikir dlm2 kenapa ALLAH buat mcm tu utk awk... msti ADA hikmahnya

mungkin jalan berliku awk lalui ini akn berbalas suatu hari nnti~ IA

ALALH sdng berbicara dgnmu wahai syng~
ALLAH sedng mengajarmu
ALLAH sedang mendidikmu
ingatlh tidAK kira apa bemtuk ujian yg ALLAH hadiahkn utkmu susah atau senng
itu tandanya dirimu SIGNIFICANT di mata ALLAH



No comments:

About Me

nothing nothing nothing extraordinary..hehe..just a simple person..i m trying my best to be myself..alhamdulillah~ currently doing medicine in czech republik~