Tuesday, August 11, 2009

erti sebuah kehidupan

hidup ini x selalu indah ada kadang kala ketawa x kurang juga menangis kehibaan AS result benar2 mengajar aku erti sebuah kehidupan, dugaan, kesabaran. serta ketabahan
aku menangis... jd aku memerlukan teman...so yg jd mangsa semalam.. PQIN and ASAR...thankz to u guys
perbualan dengan Asar mengajar aku erti kesabaran Asar bercerita mengenai temannya yg dikatakn wizard of biology...smpaikn lecturernya kata "awk xyah checklh comfirm A"...TP APA YG TERJADI... that guy just manage to get C..try to imagine he is tHE only ONE who got C..the rest got A.. Asar menasihati aku.. bersabar, jangan lupa ALLAH..Ada hikmahnya sebuah kisah lg...SI tahfiz, seorang imam, selalu soalt hajat..tp resultnya C for history...tp itu semua ujian drp ALLAH...
byk lg kisah yg diceritakn x mampu aku ungkapkn semuanya
Asar adalh rakan sekelasku sains agama..aku bekas pelajar sains agama..tp aku terasa diriku kosong mungkin kerana kurangnya pengabdian aku kpd ALLAH..ya ALLAH ampunkanlah hambamu ini
than

my conversation with PQIN

aku sdey..pqin dgr sambil menasihatiku
pqin, aku rasa kadang2 dunia x adil..
pqin membebeli aku
FINA x adil apa nya dulu mu biasa dh dpt tinggi , ni bru dpt rendah..mna byk mu dpt tingi drp rendah??? x adil lg k mcm tu???
Aku terdiam seribu bahasa...Astaghfirullahhalazim...aku alpa...
Na, tu ujian ALLAH Na
DLM KITAB SUCI AL QURAN SENDIRI ADA MENYEBUT
adakah manusia mengira bahawa mereka akn dibiarkan hanya dengan mengatakan'" kami telah beriman," dan mereka tidak diuji.?. surah al-ankabut ayt 2
Ayat ini benar2 menginsafkan aku...jangan kata kamu beriman selagi kamu tidak diuji dari ALLAH.

PQIN, ramai lg dpt tinggi aku x dpt mcm mereka
LALU dibalasnya dengan kata2
jangan asyik dipandang yg atas, pandanglh jg yg bawah

kenal x erti bersyukur...bersyukurlh...

Dia menasihati aku, na peganglah kata2 ini
HIDUP NI KITA KADANG2 DI ATAS KADANG2 KITA DI BAWAH. BILA KITA DI ATAS JANGAN SESEKALI LUPA PADA YG DI BAWAH DAN BILA KITA DI BAWAH INGATLAH DARIPADA BAWAHLAH KITA DAPAT NAIK KE ATAS
Semua ini ujian drpd ALLAH..Ada HIKMAH di sebaliknya

memetik kata2 drp syafei..rakan sekelasku yg menuntut di MESIR...MEDIC
Hidup ini tak akan indah jika tidak disulami dgn dugaan...

YA ALLAH semoga aku dapat menghadapi dugaanMU.......

P/S: syafiq thank coz tlong cari ayat tafsir...dan kepada semua sahabatku yg sudi menasihatiku




No comments:

About Me

nothing nothing nothing extraordinary..hehe..just a simple person..i m trying my best to be myself..alhamdulillah~ currently doing medicine in czech republik~